“KAPAN”
“Öteki” olmaya dair...
Seyid Çolak’ın çeşitli festivallerden mükâfatlarla dönen filmi “Kapan” bir adada yaşanan gerilimler üzerine kurulu... Eserde geçen hikâye Mada adasının sakinlerinden birinin ortadan kaybolmasıyla gelişiyor. Bir kurdun belirmesi ise herkesin gerçek kimliğine ışık oluyor. Sembolizme sıkça başvurulan filmde öteki olmaya dair derin mesajlar, sıkışmışlık hissiyatıyla aktarılıyor...
“SOLUK”
Ölüme beş kala
Amansız bir hastalığa yakalanan ve artık ölümü bekleyen bir adamın, hasta bakıcısıyla ve kendisine arkadaşlık eden bir kadınla yaşadıklarını merkezine alan “Soluk”, yönetmen Özkan Yılmaz’ın ilk filmi. Eser, kasvetli havasına rağmen hayata ve ölüme dair derinlikli sorular soruyor. Realist hikâye ve oyunculuklarıyla bu seneki yerli filmler arasından sıyrılıyor...
“BOZKIR”
Sular altındaki dünya
Yönetmen Ali Özel, geçen sene Altın Portakal’da 10 ödül alıp çok tartışılan filmi “Bozkır”da baraj suları altında kalacak bir köyden toprağa bağlılık ve anlaşılamama üzerine tesirli bir dram çıkarıyor. Herkesin meşrebine göre okuyacağı filmde fânilik üzerine çarpıcı sekanslar var. Filmin öne çıkardığı yeis duygusu ise pandemi günlerine göre değil!
ALIŞKANLIKLAR DEĞİŞMEDİ
Yılın en çok seyredilenleri yerli komediler
2020’de Türkiye’de yılın en çok seyredilen filmleri yine yerli komedilerdi. 17,4 milyon biletin satıldığı 2020 yılında seyirci pazar payının %80,2’si Türk filmlerinin oldu. |