Akmen, İskender Pala’nın Zaman gazetesindeki köşesinde “Günlük Müstehcen Sırlar” oyununu “Sanat diye bize bayağılık yutturuyorlar” sözleriyle nitelendirmesini “Bu yetkin ve usta araştırmacısına hiç mi hiç yakışmamış, Pala, palasını taşa çalmış” dedi.
Şilili Yazar Marco Antonio De La Parra’nın ülkemizde daha önce de sahnelenmiş oyununun Latin Amerikan tiyatrosunun en etkileyici oyunlarından biri olduğunu söyleyen Akmen, açıklamasında: “Oyunda gerçeğe ancak olgulara, deney ve gözleme dayanılarak, pozitif bilimlerin yardımıyla ulaşılabileceği savlanmaktadır. Üretim araçlarının özel kişilerin değil, kamunun malı olması ve toplum içinde gelişen her türlü eylemde ortak davranış gerekliliği öne sürülür. Baskıcı rejimler altında inim inim inleyen toplumlar, o toplumların yaşadığı nevrozlar, özgür toplum kurumları, çalışanların hakları, anneler, babalar ve tüm bunların psikanalizleri vardır. İskender Hoca, acaba bunların hangisinden ‘tahrik’ oldu” diye sordu.
İskender Pala’nın köşesindeki yazının Belediye Kültür-Sanat Danışmanı Kenan Işık’ı provoke etmek, bir anlamda da “Aba altından sopa göstermek” amaçlı olduğunu vurgulayan Üstün Akmen: Pala’nın “İBŞT oyunlarında yüzde 80 cinsel sululuk ve müstehcenlik var” sözlerini “At martini Uşaklı İskender” benzetmesiyle yorumladıktan sonra: “Müstehcenlik kavramı, özellikle cinsel nitelikli çağrışımlarla, genel olarak toplumun utanma ve edep duygusunu inciten, şehvet duygusunu uyandıran açık saçık ve yakışıksız durumlara yakıştırılır” dedi. Üstün Akmen: “Oyunu izlerken edep duygunuz mu incindi, şehvet duygunuz mu kabardı İskender Bey” diye de sordu.
‘ZAVALLI GAZETECİLER’
Diğer taraftan Stanislav Stratiev’in yazdığı “Otobüs” adlı oyunun galasından sonra Vatan gazetesi için haber hazırlayan Bora Engin’i, Akşam gazetesinden Sayit Durmaz’ı ve Sabah gazetesi için haber yapan Ömer Karahan’ı “zavallılar” olarak nitelendiren Üstün Akmen: “Bu muhabirler, iki oyuncunun rol gereği sahnede öpüşmesini ‘ateşli’ olarak tasvir edecek, tabloyu ‘cüretkar sahneler’ olarak yorumlayacak, öpüşmeyi ‘ayıp’ sayacak, son zamanlarda birçok tiyatro oyununun erotik içerikli dans sahnelerinden oluştuğundan yakınacak kadar zavallıdırlar. Bu zavallı muhabirler tesadüfen ileri ülkelerde yaşamış olsalardı, basın karakollarında sabaha kadar ve de suları çıkartılıncaya kadar dövülürlerdi” dedi. Erotizmin de güzellik gibi gözlenen olguyla değil, gözleyenin bakış açısıyla ilgili olduğunu hatırlatan Üstün Akmen, İskender Pala zihniyetini gericilik ve cahillikle suçladı. (İstanbul/EVRENSEL)
Yorumcuların dikkatine… • İmlası çok bozuk, • Büyük harfle yazılan, • Habere değil yorumculara yönelik, • Diğer kişilere hakaret niteliği taşıyan, • Argo, küfür ve ırkçı ifadeler içeren, • Bir iki kelimelik, konuyu zenginleştirmeyen, yorumlar KESİNLİKLE YAYIMLANMAYACAKTIR. |
Bunlar da ilginizi çekebilir...