Başak Şenova’nın küratörlüğünde hazırlanan Kırmızı Koridor sergisi, beden dilini kullanan, yüzleri görünmeyen figürler üzerinden günümüzün yaptırımlarını, güçlerini, değerlerini, umutlarını, yasaklarını ve inançlarını eleştirel bir yaklaşımla işliyor.
Ali Cabbar, sorgusuz kabullendiğimiz bu değerlerden yola çıkarak kimliksiz ikonalar üretiyor. Yaşamın ölümle olan ilişkisini grafik bir dil kullanımıyla gözler önüne seriyor. Ölümün meşru kılınmasını, kabullenilmesini, sorgulamadan sahiplendiğimiz bu değerlerin sömürülmesine bağlıyor. Sanatçının sembollerle bezeli bu ikonaları kimi zaman kan, kimi zaman bayrak, kimi zaman sınır, kimi zaman inanç üzerinden cümlelerini kuruyor.
İşlerin sıralandığı koridor, izleyiciyi ikonaları selamlayacağı bir geçit törenine davet ediyor. İzleyici hem bu törenin tanığı, hem de bir parçası haline getiren sergi tasarımı, bir yandan projenin kavramsal çerçevesini tamamlarken, bir yandan da Yapı Kredi Kültür Merkezi’nin yapısal değişikliklerine atıfta bulunuyor.
cumhuriyet
Yorumcuların dikkatine… • İmlası çok bozuk, • Büyük harfle yazılan, • Habere değil yorumculara yönelik, • Diğer kişilere hakaret niteliği taşıyan, • Argo, küfür ve ırkçı ifadeler içeren, • Bir iki kelimelik, konuyu zenginleştirmeyen, yorumlar KESİNLİKLE YAYIMLANMAYACAKTIR. |
Bunlar da ilginizi çekebilir...