Dün TGRT haberde yayınlanadn görüntüler, daha önce Star gazetesinin manşetten verdiği Atatürk posteri önünde çekilen ve ajanslara servis edilen Ogün Samast'ın fotoğrafının kimler tarafından çekildiğini ortaya koydu. Görüntüler, Samsun ve İstanbul Emniyet Müdürlüğü ile Jandarma arasında 'biz çekmedik' tartışmasına dönüşen kahramanlık pozunun polis-jandarma işbirliği ile çekildiğini kanıtladı.
Henüz nerede çekildiği henüz netlik kazanmayan 'özel prodüksiyon' görüntüleri Hürriyet gazetesinin haberi veriş biçimiyle, nerede durduğunu gösterdi. Büyük gazetelerin çoğu manşet ya da sürmanşetten verdiği haberi görüntüleri çeken jandarma ve polisin fotoğraflarıyla 'skandal' dozunda verirken Hürriyet gazetesi, sadece Ogün Samast'ın elinde bayrak tuttuğu fotoğrafı kadrajlayarak verdi. Gazete birinci sayfasında daha önce ortaya çıkan poster fotoğrafın üstüne yeni görüntünün kadrajlanmış halini TGRT logosuyla daha küçük kullanmayı tercih etti. Gazete, cinayet zanlısı ile fotoğraf çektirilmesinin vahameti yerine, TGRT'nin ortaya çıkardığı görüntülerin ortalığı karıştırdığını vurgulamayı tercih ederken, birinci sayfasında Jandarma'nın 'Bu görüntüler maksatlı sızdırma' tepkisini vererek de Jandarma adına savunmaya geçen tek gazete oldu.
JANDARMA'DA ÇEKİLMEDİ KAYGISI
Hürriyet'in diğer gazetelerin TGRT logosuz ve kadrajlamadan kullandığı fotoğrafları Jandarma ve polisleri kadrajdan çıkararak Samast'ın daha önceki posterine benzeyecek şekilde kadrajlayarak, skandalın faillerini gizlemesi şaşırttı. Gazete sadece birinci sayfasında değil, haberin devamında habere bakış açısını hiç değiştirmedi. Birçok gazete kare kare skandal görüntülerin farklı fotoğraflarını kullanırken, Hürriyet, birinci sayfadaki tutumunu haberin devam sayfasında titizlikle korudu. Gazete, görüntülerdeki saat ve tarihi kimliği belli olmayan bir uzmanın yorumuna dayanarak (ki, uzmanlık gerektirmeyen bir tespit) olayın emniyette geçtiğine kanıt olarak gösterdi. Gazete görüntülerin resmi görevliler tarafından çekilmesinin skandal boyutundan daha çok Jandarma'da çekilmediğini kanıtlamaya çalıştı. Halbu ki Emniyet Genel Müdürülğü Sözcüsü İsmail Çalışkan, daha önce Samast'ın poster fotoğrafının Samsun Emniyeti'nde çekilmiş olabileceğini, bu yönde kanıt olduğunu açıklamıştı.
İşte gazeteler arasında Hürriyet'in rengini belli eden duruşu:
Milliyet de kadrajını geniş tuttu. Gazete, refiki Hürriyet gibi TGRT logolu failleri gizlenmiş fotoğraf yerine, İHA'nın servise koyduğu fotoğrafı kullanmayı tercih etti.
Radikal haberi en güzel işleyen gazeteler arasında. Gazete, haberinde hem jandarmanın hem de polisin işin içinde olduğunu açık açık yazdı. Gazete, görüntülerin Jandarma karakolunda çekildiği iddiasını da (bugün için bu bilginin doğru olmadığı netleşti) gizlemeye gerek duymadı.
Skandalda polisin yeri olduğunu bir tek Sabah kanıtıyla (resimdeki kişinin görevini yazarak) net bir biçimde yazdı. Gazete polis-jandarma ayrımı yapmadı...
Cinayetin ardında 'derin çete' olduğunu sürekli gündeme getiren Yeni Şafak, olayın üzerine objektif haber anlayışıyla gidiyor. Gazete, hem sürmanşetinden hem de manşetinden verdiği haberleriyle cinayetin arka planında Jandarma-polis ayrımı yapmadığını gösterdi. Gazete skandal fotoğraflarla ilgili sürmanşetinde görüntülerin nerede çekildiğinden daha çok, (görüntülerden hareketle) kimler tarafından çekildiğini verdi.
Yorumcuların dikkatine… • İmlası çok bozuk, • Büyük harfle yazılan, • Habere değil yorumculara yönelik, • Diğer kişilere hakaret niteliği taşıyan, • Argo, küfür ve ırkçı ifadeler içeren, • Bir iki kelimelik, konuyu zenginleştirmeyen, yorumlar KESİNLİKLE YAYIMLANMAYACAKTIR. |
Bunlar da ilginizi çekebilir...