Kapitalist sistemin dini olup putperestliğin postmodern çağdaki yaşantılanma şeklidir. Paraperestlik olarak da tanımlanmaktadır. Cüppeli din adamları yoktur. Dine hizmet edenlerin çoğu daha köşeli kıyafetler giyinmekte ve boyun bağından hoşlanmaktadırlar. Sistemin özüne gırtlaklarından bağlı oldukları içindir belki de .., Din ; cennet ve farkında olmadan cehennemi yeryüzüne indirmiş olup Tanrı'yı da stratosfere yakın bir yerde tahayyül etmiştir. Diğer yandan ; tüm dinlerin bozulma dönemlerinin sorumlusu olan putperest bilinçdışının bilinçaltı akışına sızması hikayesi , kapitalizm çağında tüm dinler ve inanışların putperest bir üst bilince varması şeklinde bir gelişimle neticelenmiştir. Para üzerinden kurulan güvenlik çemberi devamlı şekilde bakım ve onarım gerektirdiğinden biriktirmek , saklamak ve ara sıra okşamak şeklinde vazgeçilemeyen ibadet ritüelleri mamonizm'e özgüdür. Dine girenlerin haz kaynaklarında yaşanan değişimle birlikte , vicdan ve ahlak gibi insani erdemler zaman içerisinde körelmektedir. Mamonizm'e mensup olanların töresel ve törensel anlamda kendilerini bağlı hissettikleri dinler , diller ve ırklar varmış gibi gözükse de esasında bu durum sakat bırakılmış ruhun yok sayıcı savunma mekanizmasının tezahürüdür. Bankalar , borsa binaları ve finans kurumları dinin mukaddes yapıtları olup yapıtların mimarisi , dünya yüzeyine yakın olduğu var sayılan Tanrı'ya yakınlaşacak şekilde uzunlamasına yükselen tarzdadır. Buralarda genellikle ayinler hafta içi ve mesai saati ile sınırlıdır. Alışveriş merkezleri de imarethane görevi görüp sosyal işlevselliği ile vaz geçilmez tesis niteliğindedirler. Genel itibari ile hafta sonları yabancılaşması alanında hizmet görürler. Dinler tarihinin teorik ve pratik seyrinde , yaygınlığı itibariyle bu derece etkinliğe ulaşmış bir dinin varlığından bahsetmek mümkün değildir. Öyle olmasına rağmen bir peygamber ve kutsal kitabı olmadan bahsi geçen yaygınlık ve güce ulaşmış olması asıl irdelenmesi gereken husustur..
MAMON AYİNİ : Altından tuğla ve gümüşten harcın kullanıldığı devasa duvarlar ve de sütunlarla örülü fantastik bir yapıtın yüksek bir yerinde kendimi buldum.., Tam olarak buraya nasıl geldiğimi bilmiyorum ama zümrüt ve yakuttan imal kapı kollarının açılmak üzere eğildiğini , anahtar deliklerinde pırlanta anahtarların takılı olduğunu hatırlıyorum.., Ve şimdi , görkemli bir salona bakan pencerenin arkasında ve binanın dışında dizlerimin üzerine çömelmiş bakıyorum.., Pencere camları ise elmastan yapılmış , cam dediğime bakmayın .., İçeride , bir mamon rahibini görüyorum.., Ayakta durmakta ve mermerden yapılmış yüksekçe bir lahitin etrafında tur atmakta.., dikkat edince görebiliyorum ki lahit mermerden yapılmış da olmayabilir.., Belki el değmemiş banknotlar . Belki de hisse senedi koçanlarıdır .., Tam olarak göremiyorum .., Buğudan dolayı.., Kapı açıldıktan bir süre sonra mamon rahibinin bir bedeni askıya astığını görüyorum.., Elbise askısından biraz farklı , demirden ya da çelikten yapılmış olabilir.., Beden insan bedeni .., ensesinden adeta askıya mıhlar gibi bedeni sabitledikten sonra , bedene birebir benzer ölçülerde olan ruhu lahitin üzerine yatırdığını görüyorum.., Beden ölçülerinde ama şeffaf görünümde .., İs ya da duman gibi , tam olarak seçemiyorum .., Penceredeki buğudan dolayı .., Ancak görebildiğim kadarı ile ruhu sabitlemek için bir pranga ya da kelepçeye gereksinim duymamakta .., Diğer yandan Tanrının sıcak bir bedene sabitlediği ruhu nasıl olup da böyle soğuk bir lahite sabitleyebildiğini bilemiyorum .., Elinde törpü ile ruhun etrafında sanatsal dokunuşlarla bazı hareketler yapmakta olduğunu görüyorum.., Ruhun acı çekmediği çok belli .., beden askısında bir miktar kıvranmakta olsa da .., Ve ben , mamon rahibi onu izlediğimi bildiğinden dolayı kendimi bir röntgenci gibi hissetmiyorum .., Ve ben , biliyorum ki artık ayini görmemi engelleyen tek şey olan o buğu ve terin gerçekte tek nedeni ; ruhtan buharlaşan özsevi ve yok sayılmaya uğraşılan ölüm korkusunun ta kendisi .., Bu ayinde amin diyemediğim için ise .., Şükrediyorum ..!